Pazartesi, Haziran 04, 2012

WARDROBE MAKEOVER / GARDIROP YENİLEME



Şimdiye dek boyamış olduğum en büyük parça bu gardırop! Geçen yıl yatak odama zevkime uygun bir gardırop ararken, eski ama yenileyeceğim, böylelikle bana özel olacak masif bir dolap aradığımı biliyordum. Ben bu gardırobu sahibinden.com dan çok uygun bir fiyata yatak başı, komodinleri ve tuvalet masasıyla birlikte satın aldım. Eski hali inanın hiç de iç açıcı görünmüyordu ve yakınlarım bunu mu alacaksın diye sorup durdular. Ama ben son halini daha ilk günden kafamda canlandırabiliyordum ve bu parçayı istediğimden emindim. Dolabı demonte halde aldığım için önceki görselleri yok. Yalnızca siteden bir tane ufak fotoğrafını kaydedebildim. Şimdi bakalım nasıl çalışmışım...







Öncelikle bütün parçaları tek tek zımpara makinesiyle zımparaladım. Daha sonra boyamaya geçtim. Boya olarak da evde hazırladığım Chalk Paint karışımını kullandım. DIY Chalk Paint yapımı için bir ölçek kalsiyum karbonatı önce bir ölçek su ile homojen bir hale gelene kadar karıştırdım daha sonra bu karışımı 3 ölçek boyaya karıştırdım.


Boya tercihim ise Polisan'ın X1 su bazlı beyaz boyası ile Artdeco'nun krem renk ahşap boyası karışımı oldu. Krem rengi, dolabımın çiğ bir beyaz olmaması için yani beyaz rengi biraz kırmak amacıyla kattım.


Üst dolap kapaklarına transfer baskı uyguladım. Bu transfer http://graphicsfairy.blogspot.com/ 'dan. Aşağıda gördüğünüz baskıyı deneme amaçlı yaptıktan sonra tamamen soydum. Harfleri değiştirerek tekrar yaptım. Annemin (Kathleen) ve benim ismimin baş harfleri olan K ve M harflerini kullandım.









Daha sonra eskitme yapmaktan da vazgeçtim ve tekrar üzerini boyadım. Son kat boyadan sonra detayları zımparalamayı tercih etmedim. Belki ilerde sıkıldığımda antik ve hafifi kirli bir görünüm için glaze veya soyularak eskimiş bir etki için patine uygulayabilirim.





İşte dolabın bütünü. Gördüğünüz gibi transferler sağ ve sol üst kapağa uygulandı. Diğer kapaklara da yapma konusunda kararsız kaldım. Belki kalan üst kapaklara da aynı baskıyı uygularım veya alt orta kapaklara başka bir transfer uygularım. Ne dersiniz?







 Dolabın en sevdiğim şeyi sanırım işli alınlığı. Boyaması da keyifliydi. Anlaşılan, o upuzun kapakları ve iskeleti günlerce dümdüz boyamaktan sıkılmışım ki, alınlığın kıvrımlarını boyamak daha eğlenceli geldi.


                          Alt kapaklardaki baykuş motifini andıran oymaları da çok sevdim.





Gördüğünüz gibi henüz kulplarını tamamlamadım. Çünkü orijinaline uygun kilit yaptırtmayı planlıyorum.




Bunlar geçici olarak kullandığım kulplar. 






Çok uğraştım ama böylece hayallerimdeki dolaba sahip oldum. Hem de çok uygun bir fiyata. Böyle büyük ve eskitme bir dolabı Tepe Home veya MUDO Concept gibi mağazalardan almaya kalksaydım fiyatının ne kadar olabileceğini aşağı yukarı tahmin edersiniz. Ben bütün yatak odası takımına 250 Lira verdim. Komodinleri, büyük oymalı aynasıyla tuvalet masasını ve oymalı yatak başını (baş ve ayak kısmı olarak iki parça) çıkarırsak dolap aşağı yukarı 75-100 Liraya geldi diyebiliriz :) Boyası ise 20 lira :)

                   ve işte kötü bir fotoğrafla da olsa öncesi!




Yorumlarınızı heyecanla bekliyorum ve hepinize iyi bir hafta diliyorum!

              Have a great week!
           
                   xoxo
                  Monica

29 yorum:

  1. Monica, your wardrobe/closet is absolutely gorgeous! You did a lovely job painting that. I love all the pretty details.
    Thanks for stopping by, Mary Alice

    YanıtlaSil
  2. Mónica, tu blog es precioso y muy inspirador. Estoy encantada de poder compartir ideas contigo. Gracias por tu visita. Saludos desde España.Blanca

    YanıtlaSil
  3. Beautiful! Pretty! I love it!

    ♥Linsey

    YanıtlaSil
  4. What a beautiful piece, great work! Wish I could read your lovely blog!

    YanıtlaSil
  5. Monica, This piece is beautiful and you did such a wonderful job transforming it. Thank you for sharing this at the Open House party.

    YanıtlaSil
  6. What a beautiful piece of furniture, Monica! GREAT job transforming it! :)

    xoxo laurie

    YanıtlaSil
  7. Your wardrobe is stunning. Such a fabulous piece and I love the white paint color and the transfers, stunning. You did a wonderful job. Hugs, Marty.

    YanıtlaSil
  8. merhaba, çok başarılı buldum, tebrikler:)

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel bir iş çıkartmışsın. Bayıldım tek kelimeyle. Ben de kardeşim de bayılıyoruz eski eşyaları boyamaya ama senin kadar profesyonel değiliz.
    Bir daha ki sefere kesin sana soracağım hangi malzemeleri kullanacağımı.
    Tekrar ellerine sağlık, güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  10. Your wardrobe turned out beautiful. A glaze would be nice but not necessary.


    Dee

    YanıtlaSil
  11. Your wardrobe is stunning! Such a work of art. =)

    Jeanine

    YanıtlaSil
  12. Beautiful! Thanks for linking up at Creative Bloggers' Party & Hop :)

    YanıtlaSil
  13. This is so beautiful. It's amazing what a little extra trim can do. Thanks for sharing at Restyled Sundays.

    YanıtlaSil
  14. çok başarılı bir çalışma. sonuç mükemmel. iyi günlerde kullanın
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Mükemmel olmuş,ellerinize sağlık.Sizin gibi ben saibinden.com'dan bir takım aldım.Önce boya sökücüyle boyayı sökmem gerektiğini söylediler,,yoksa boya tutmaz dendi. ben saibinden.com'dan bir takım aldım.Önce boya sökücüyle boyayı sökmem gerektiğini söylediler.Çok eziyetli bir iş..Nerdeyse vazgeçeceğim..Çok eziyetli bir iş..Nerdeyse vazgeçeceğim.Boya konusunda bilgili olduğunuz belli..Bu Chalk Paint dediğiniz şey ne işe yarıyor.Ben de bu yolu izlesem boya sökücü kullanmadan yapabilirmiyim...

    YanıtlaSil
  16. Merhabalar ve Tebrikler muhteşem bir çalışma bayıldım.Çok başarılınız,ellerinize sağlık,güle güle kullanın...Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. MERHABALAR MONICA
    Blogunuzun yeni uyesiyim cok guzel paylasimlariniz var
    Buarada gardrop harika olmus buyuk ve kullanisli ..

    YanıtlaSil
  18. Gorgeus! Where did you find the decorations?

    Hughs
    Maud

    YanıtlaSil
  19. Beautiful makeover! Such a gorgeous piece of furniture.

    YanıtlaSil
  20. Merhaba Monica,
    Ellerine emeklerine sağlık büyük bir değişim olmuş.Çok akıllıca ,çok uygun fiyata almış olduğun yatak odasını böylesine güzel bir hale dönüştürmek zahmetli olsa da sonrasında böylesine güzellikler ortaya çıkınca çok keyifli olsa gerek . Benimde koyu renk bir iki boyanacak mobilyam var.Bakalım ben nezaman cesaret edip bayayacağım.Sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  21. Harika bir çalışma olmuş ellerinize sağlık, ben de boyamak istiyorum konsol ve sandalye-masamı ama henüz cesaret edemiyorum bu resimleri gördükçe ilham kaynağı oluyorsunuz sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. Chalk point uygulamasından sonra vernik olarak ne kullanmalıyız? Ünlü bir marka var ve wax diye bir şey sürüyorlar, çok pahalı almak istemedim açıkçası. Büyk malzemelerde hiç ucuz olaz yoksa.teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorularınızı mail yoluyla cevaplamaya çalıştım. Sevgiler.

      Sil
  23. ölçek olarak neyi kullandınız tam bi ölçü verseniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölçek derken oran anlamında. Siz ne ebatta bir parça boyayacaksınız bilmediğimden bir bardak, bir kase, bir galon boya vs. demem yanlış olur. Örneğin 1 su bardağı üzerinden konuşursak, chalk paint boyayı hazırlamak için 1 su bardağı su ile 1 su bardağı kalsiyum karbonatı karıştırıp, üzerine 3 su bardağı boya ekleyeceksiniz. Daha çok boya elde etmek istiyorsanız aynı sayıları atıyorum yoğurt kabını baz alarak yapın, size kalmış.

      Sil
  24. merhabalar... ellerinize sağlık epey emek harcamışsınız... ek olarak bir bilir kişiye kapak ayarlarını yaptırmanızı şiddetle öneriyorum.. keşke eskitmeden vaz geçmeseydiniz :( kulplarıda değiştirdiğinizde gaayet güzel bir görüntü ortaya çıkacağına eminim... genel anlamda çok hoş... :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Kapak ayarları gözünüzden kaçmamış. Dolap işlevselliği için elzem gerçekten :) Sevgiler.

      Sil